Make your own free website on Tripod.com

Linux e o projecto GNU

por Richard Stallman

[image of a Baby GNU] nom se incluem gifs devido a problemas de patente

Muitos usuários de computadores correm a cotio e sem decatarem-se umha versom modificada do Sistema GNU . Por estas voltas que da a vida, a versom do sistema GNU com mais amplo uso hoje em dia é conhecida como  ``Linux'', e moitas persoas nom som cientes da suas conexons co  Projecto GNU.

Existe realmente um Linux; é um núcleo (kernel) , e os ditos usuários estam-no a usar. Mas nom se pode usar o núcleo só, já que um núcleo é útil somente como parte dum sistema operativo completo. O sistema típico que contem o Linux é umha variante modificada do sistema GNU, noutras palavras, um sistema GNU baseado em Linux.

Muitos usuários nom som plenamente cientes da distinçom entre o núcleo, que é Linux, e todo o sistema, ao que tamém chamam "Linux".  E este uso ambígüo do nome nom facilita um bom entendimento.

Os programadores sabem geralmente que o Linux é um núcleo, mas como geralmente ouvirom referir-se a todo o sistema tamém como "Linux", amiúde ideiam umha estoria que explique o nome. Por exemplo, muitos crêem que umha vez que Linus Torvalds rematou de escrever o núcleo, os seus amigos puxerom-se a buscar outro software livre, e por acaso a maior parte do necessário para elaborar um sistema tipo Unix já estava disponível.

O que eles acharom nom foi casualidade: era o sistema GNU.  O  Software livre disponível e que permitia completar um sistema estava ali porque o Projecto GNU estivera trabalhando nel desde 1984. O manifesto de GNU  marcara como meta de desenvolver um sistema tipo Unix livre, chamado GNU. No tempo no que foi escrito o Linux o sistema estava case rematado.

A maioria dos projectos de software livre proponhem-se desenvolver um programa determinado para um trabalho determinado. Por exemplo, Linus Torvalds  adicou-se a escrever um núcleo tipo Unix (Linux); Donald Knuth elaborou um formatador de texto (TeX); e Bob Sheifler desenvolveu um sistema de janelas  (X Windows).  Resulta natural medir a contribuiçom de este tipo de projectos polos programas específicos que se originam no projecto.

Se intentamos medir a contribuiçom do projecto GNU deste jeito, que podemos concluir?  Um vendedor de CD-ROMs calculou que nas suas "distribuiçons Linux", o  Software GNU  representava o pacote mais importante, sobre o 28% de todo o código fonte, e isto inclui alguns componentes essenciais, sem os quais nom poderia haver sistema. Entanto o Linux  mesmo vinha sendo o 3%. Portanto se houvera que escolher um nome para o sistema baseando-se em quem escreveu os programas do sistema, o mais apropriado, considerando um nome simples, seria "GNU".

Mas nos nom pensamos que essa seja a maneira correcta de focar a qüestom. O Projecto GNU nom era, nem é, um projecto para desenvolver pacotes de software específico. Nom era um projecto para elaborar um  compilador de C, ainda que o fixéramos, nem era um projecto para elaborar um editor de texto,  ainda que elaboráramos um. O alvo do Projecto GNU era desenvolver um sistema tipo Unix completo e livre.

Moita gente tem realizado contribuiçons  importantes ao sistema, e ao software livre em geral, e todos eles merecem reconhecimento. Mas a razom pola que é um sistema -- e nom umha simples colecçom de programas úteis-- é que o Projecto GNU decidiu assi o fazer. Nos fixemos umha lista de programas necessários para elaborar um sistema livre e completo, e sistematicamente buscamos programas, escrevemo-los, ou achamos gente que os escrevera para assi completar a lista. Escrevemos componentes essenciais ainda que pouco atractivos, tais como o ensamblador e o ligador, já que nom se pode ter um sistema sem eles. E um sistema completo necessita algo mais que ferramentas de programaçom; e assi o entorno Bash, o interprete de PostScript   Ghostscript , e a  livraria GNU C som tam importantes como aquelas.

Nos primeiros 90 reuníramos todo o sistema excepto o núcleo (estávamos tamém trabalhando no núcleo, GNU Hurd, que corre no topo de Mach). O desenvolvimento desde núcleo resultou muito mais duro do esperado, e ainda continuamos  trabalhando nel para o rematar.

Afortunadamente o leitor nom tem que esperar por el, pois já existe umha alternativa: o Linux. Quando Linus Torvalds escreveu o Linux, encheu o último oco importante. Puido-se entom juntar o Linux co sistema GNU para completar um sistema livre: um sistema GNU baseado em Linux ( ou abreviando um sistema GNU/Linux) .

Juntar o Linux co sistema GNU soa simples, mas nom é umha tarefa trivial. A  Livraria GNU C (glibc) necessitou cámbios substanciais. Integrar um sistema completo como umha distribuiçom que pudesse funcionar  "fora da caixa" foi tamém um trabalho relevante, e requereu defrontar a qüestom de como instalar e lançar o sistema  --um problema que nos nom abordáramos, já que ainda nom atingíramos esse ponto. A gente que desenvolveu as diferentes distribuiçons do sistema fixo umha contribuiçom substancial.

Ademais de GNU, existe outro projecto que desenvolveu dum jeito independente um sistema operativo tipo Unix. Este sistema é conhecido como BSD,  e foi elaborado em Berkeley, na Universidade de California. A equipa que o desenvolveu inspirou-se no exemplo do Projecto GNU, e mesmo forom animados ocasionalmente por activistas da GNU, mas o seu trabalho concreto solapa-se pouco co de GNU. Os sistemas BSD usam actualmente algum software de GNU, do mesmo jeito que o sistema GNU e as suas variantes empregam algum software de BSD; mas tomados como um todo, som dous sistemas diferentes que evoluirom separadamente. Qualquer sistema operativo livre que exista hoje em dia é case seguramente umha variante bem do sistema GNU, bem de BSD.

O projecto GNU apoia os sistemas GNU/Linux assi como ao sistema GNU-- mesmo economicamente. Financiamos a rescrita das extensons relacionadas co Linux para a livraria GNU C, de jeito que agora estám bem integrados, e os sistemas GNU/Linux mais novos utilizam a versom actual da livraria  sem cámbios. E tamém contribuímos com fundos numha etapa temperá do desenvolvimento da distribuiçom  Debian GNU/Linux .

Hoje em dia, nos empregamos sistemas GNU baseados em Linux para a maioria do nos trabalho , e esperamos que você tamém o use. Mas por favor, nom confunda aos demais usando ambigüamente o nome "Linux". Linux é o núcleo, um dos componentes essenciais do sistema, porém o sistema como um todo e mais ou menos o sistema GNU.

Copyright 1997, 1998 Richard Stallman
Verbatim copying and redistribution is permitted without royalty as long as this notice is preserved. 


Voltar à página de entrada.

Please send FSF & GNU inquiries & questions to gnu@gnu.org. There are also other ways to contact the FSF.

Please send comments on these web pages to webmasters@www.gnu.org, send other questions to gnu@gnu.org.

Free Software Foundation, Inc., 59 Temple Place - Suite 330, Boston, MA 02111, USA

Updated: 18 Mar 1998 rms                                          Traduzido: 4 de Julho de 1998